OFERTA
Głównym profilem Fundacji ALTUM jest działalność o charakterze społecznego think tanku. Działania badawczo-analityczne Fundacji oraz wsparcie doradcze naszych zespołów eksperckich obejmują różne dziedziny życia gospodarczego, społecznego i kulturalnego. Dla naszych klientów przeprowadzamy analizy potencjału rozwojowego, przygotowujemy rekomendacje i projekty wdrożeń zmian: organizacyjnych, procesowych, produktowych i marketingowo – rynkowych.
Oferta Instytutu Analiz Strategicznych Fundacji ALTUM kierowana jest do przedsiębiorstw, instytucji publicznych i prywatnych, administracji publicznej i samorządów oraz organizacji pozarządowych. Fundacja prowadzi swoją działalność realizując zadania o zasięgu ogólnopolskim, regionalnym a także międzynarodowym.
Badanie, monitorowanie i analiza danych: gospodarczych, technologicznych, społecznych i kulturowych. Szerokie spektrum analiz wewnętrznych: od analizy struktur i kultury organizacyjnej, poprzez analizę przebiegu procesów biznesowych, do skanowania stopnia dojrzałości technologicznej.
- analiza przebiegu procesów biznesowych;
- analiza kultury organizacyjnej firmy (w tym modelu zarządzania, zwinności zarządzania, efektywności zespołów itp.);
- analiza dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa (technologicznej);
- analiza potencjału rozwoju innowacyjności procesowej i produktowej oraz zdolności adaptacji innowacji;
- badania i analiza danych dotyczących otoczenia rynkowego, potencjału rozwojowego kategorii produktów i branż, odbiorców itp.;
- badania społeczne i gospodarcze (w tym m. in.: tematyka rozwoju przedsiębiorczości, kondycji i wizerunku społecznego przedsiębiorców, rozwiązywania problemów społeczno-gospodarczych, demografii, edukacji, polityki zatrudnienia i rozwoju rynku pracy, problematyki zatrudniania cudzoziemców, szkolnictwa zawodowego itp.)
Opracowywanie rekomendacji i projektów zmian kreujących rozwój i optymalizację działania dla firm, instytucji i organizacji oraz sektorów społeczno-gospodarczych. Udzielanie eksperckiego i managerskiego wsparcia we wdrożeniach przygotowanych projektów rozwoju.
- optymalizacja procesów biznesowych, w kierunku większej efektywności i innowacyjności);
- wsparcie eksperckie w kreowaniu strategii rozwoju organizacji;
- opracowanie strategii i promocji marki (w tym m. in.: kreowanie wizerunku i branding, strategie sprzedaży i marketingu, strategie komunikacji, kreowanie employer branding itp.);
- opracowanie rekomendacji dla wdrożeń innowacji i zmian organizacyjnych (np.: Mapa Drogowa Przemysłu 4.0, nowe modele biznesowe, nowe struktury, działy, zespoły);
- przygotowanie wdrożeń zmian organizacyjnych (wprowadzanie modelu zarządzania projektami, budowanie zespołów, szkolenia, tutoring i mentoring);
- wsparcie warsztatowe w kreowaniu nowych produktów, usług i działań komunikacyjnych (w tym w social media);
- wsparcie w pozyskiwaniu dotacyjnych źródeł finansowania rozwoju;
- szkolenia z szerokiego zakresu biznesowego i społecznego (np. zarządzania projektami, rozwoju kompetencji managerskich, kreatywności i innowacyjności, adaptacyjności zespołów, przeciwdziałania mobbingowi.
- organizowanie wizyt studyjnych, seminariów z udziałem przedsiębiorców i przedstawicieli nauki
Pomoc w kreowaniu współpracy prorozwojowej między biznesem, nauką oraz sferą społeczną. Opracowywanie modeli biznesowych wykorzystujące innowacje technologiczne: procesowe i produktowe. Realne wsparcie w pozyskaniu finansowania projektów rozwojowych oraz nawiązywaniu aliansów rynkowych.
- działalność brokerów innowacji – pomoc w nawiązywaniu współpracy pomiędzy biznesem a ośrodkami badawczo rozwojowymi i uczelniami;
- wsparcie zespołów projektowych w rozwoju innowacyjnych rozwiązań i przedsiębiorczości (pomoc w kreowaniu startupów i pozyskiwania dla nich finansowania, rozwój projektów akceleracji);
- wsparcie procesów transferu technologii (implementacja wyników badań naukowych i prac badawczo-rozwojowych w sferze gospodarczej i społecznej);
- organizowanie i współorganizowanie wydarzeń, eventów, konferencji, programów dotyczących rozwojowi przedsiębiorczości, startupów, transferu technologii itp.
Wsparcie sfery społecznej i obszaru kultury. Eksperckie działania badawcze i generowanie na ich podstawie rekomendacji działań rozwojowych i interwencyjnych. Wspieranie projektów artystycznych oraz promujących dziedzictwo kulturowe.
- organizowanie i współorganizowanie wydarzeń, eventów i programów dotyczących rozwoju społecznego i kultury, promocji polskiego dziedzictwa kluturowego;
- współorganizowanie i wspieranie projektów z obszaru kultury i sztuki (wystaw, warsztatów, koncertów, projektów artystycznych);
- badania społeczne i obszaru kultury (w tym m. in.: tematyka rozwoju instytucji kultury i NGOs, dostępu i uczestnictwa w kulturze, przedsiębiorczości artystycznej i edukacji kulturalnej, rozwiązywania problemów społecznych, wykluczenia społecznego, edukacji, zatrudnienia, szkolnictwa artystycznego itp.)
Wspólnym mianownikiem dla działań podejmowanych przez Fundację ALTUM w ramach projektów z różnych dziedzin jest idea wspierania rozwoju kapitału społecznego Polski.
Misja Fundacji