Lubimy wracać do Jarocina w gorących dniach festiwalowych. W tym roku zrealizowaliśmy kolejną edycję badań publiczności tego kultowego, ikonicznego festiwalu. Każda edycja to trochę inne podejście badawcze, inne aspekty. Zmienia się publiczność, zmieniają się osoby odpowiedzialne za organizację, zmienia się także sam program festiwalu. Niezmienne jest nasze zainteresowanie tym zjawiskiem kulturowym jakim jest jarociński festiwal.
W dniach 17-20 lipca 2025 r. koordynowany przez badaczy Regionalnego Obserwatorium Kultury UAM i Instytutu Analiz Strategicznych Fundacji ALTUM zespół ankieterów przeprowadził badanie publiczności Jarocin Festiwal 2025 metodą kwestionariuszową CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing). Łącznie, objęło ono swoją skalą 332 uczestników imprezy. Z założenia badanie miało dostarczyć organizatorom wydarzenia gruntownej wiedzy dotyczącej kwestii istotnych z punktu widzenia planowania omawianego projektu kulturalnego i zarządzania nim. Badanie realizowało trzy nadrzędne cele wyartykułowane w formie pytań przedstawionych poniżej.
W trakcie badań zespół postawił sobie następujące cele/pytania badawcze:
Kim jest publiczność Jarocin Festiwal 2025?
Jakie są motywacje oraz formy uczestnictwa w festiwalu różnych grup odbiorczych?
Jak oceniają oni poszczególne aspekty tegorocznej edycji wydarzenia?
Koordynatorzy badania z ramienia Regionalnego Obserwatorium Kultury UAM i Fundacji Altum: dr Piotr Firych i Michał Mękarski.
Szczególne podziękowania dla Zespołu Muzeum Regionalnego w Jarocinie oraz Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Jarocin za zaangażowanie i pomoc w realizacji projektu.
Projekt badawczy był finansowany ze środków Gminy Jarocin.
Pod tym linkiem publikujemy raport z badań:
zdjęcie: Piotr Firych
