12 lutego 2024
Forma aktywności: , ,
Obszar działalności: Aktualności, Kultura, Wydarzenia
Typ publikacji: aktualności informacje

ALTUM w Spichlerzu Polskiego Rocka w Jarocinie


W piątek 9 lutego gościliśmy w Spichlerzu Polskiego Rocka, gdzie Michał Mękarski wraz z Piotrem Firychem, reprezentujący naszą Fundację przedstawili wyniki ostatniego badania festiwalu w Jarocinie, zrealizowane w ramach projektu „Nowa ścieżka rozwoju jarocińskiego festiwalu”.
Po prezentacji raportu do dyskusji o możliwych ścieżkach rozwoju tego legendarnego festiwalu przyłączyli się również: Agnieszka Borkiewicz – dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Jarocin, Katarzyna Świderska – dyrektor Muzeum Regionalnego w Jarocinie oraz Krzysztof Wawrzyniak – właściciel Good Taste Production, agencji artystycznej organizującej ostatnie edycje Jarocin Festiwalu. Nasi badacze oraz uczestnicy dyskusji podkreślali istotną rolę dobrej współpracy i zrozumienia swoich ról między agencją muzyczną odpowiedzialną za aspekt organizacyjny i muzyczny wydarzenia a instytucjami kultury zaangażowanymi w realizację wydarzeń okołofestiwalowych.
Projekt „Nowa ścieżka rozwoju jarocińskiego festiwalu” realizowany był w latach 2022 – 2023. Zawierał on komponenty zarówno badawcze jak i warsztatowe oraz szkoleniowe. W pierwszym roku projektu zespół badawczy Instytutu Analiz Strategicznych Fundacji Altum chciał oddać głos różnym środowiskom mieszkańców Jarocina i okolic by poznać ich opinie na temat funkcjonowania festiwalu i potencjalnych ścieżek jego rozwoju. Zależało nam na różnych spojrzeniach na festiwal dlatego też zaprosiliśmy reprezentantów w różnym wieku i zawodowym doświadczeniu. Przeprowadziliśmy pięć moderowanych paneli dyskusyjnych w postaci zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI – ang. Focus Group Interview). Wszystkie panele odbyły się w Kamienicy Kultury w Jarocinie.
Ponadto działania projektowe w 2022 roku obejmowały organizację dwóch warsztatów kreatywnych oraz badania terenowego podczas Jarocin Festiwalu. Na zaproszenie Fundacji Altum realizacją warsztatów kreatywnych zajęli się: dr Agata Wittchen-Barełkowska i Mikołaj Maciejewski z NU Foundation. Przeprowadzili oni warsztaty zapraszając dwie grupy uczestników o których zaangażowanie w kontekście rozwoju festiwalu szczególnie warto zabiegać: młodzież oraz lokalnych przedsiębiorców.
Drugi rok projektu to działania szkoleniowe skumulowane w trzech dniach szkoleniowych kierowane do osób zaangażowanych ze strony Gminy Jarocin w działania festiwalowe i okołofestiwalowe (m.in.: biblioteki, JOK, muzeum, Spichlerz, CUS, urząd, PR.Motion).
Dwuletni projekt „Nowa ścieżka rozwoju jarocińskiego festiwalu” został zrealizowany w związku z Działaniem „2.3 Miasto świadomej ścieżki kariery. Miasto szanujące tradycję i historię” w ramach Projektu „Jarocin – Miastem Jutra” realizowanego z Programu „Rozwój lokalny”, finansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021.

FORMULARZ KONTAKTOWY

Napisz przed jakim wyzwaniem stoi Twoja organizacja? Jaki problem wymaga rozwiązania lub jaka decyzja dotycząca obecnej sytuacji jest do podjęcia i wymaga wsparcia eksperckiego?






    W czym możemy pomóc?

    * pole obowiązkowe