12 czerwca 2023
Forma aktywności: ,

Konferencja: Jak rosną marki?

how brands grow – fotorelacja sm – 12

W poniedziałek 12 czerwca 2023 r. na zaproszenie Polskiej Izby Biznesu do Poznania zawitała przedstawicielka Ehrenberg-Bass Institute, obecnie ośrodka Nr 1 na świecie w obszarze badań nad rozwojem i zarządzaniem marek, Magdalena Nenycz-Thiel. Było to pierwsza i jedyne w tym roku wydarzenie w Poznaniu prezentujące podejćie do rozwoju marek i kategorii produktów wypracowaną przez wspomniany instytut i znaną już na na całym świecie. Konferencja nosiła tytuł zaczerpnięty z serii książek autorstwa profesorów Jenni Romaniuk i  Byron Sharp: How Brands Grow. Nasz keynot speaker, prof. Magda Nenycz-Thiel, która również jest współautorką części treści wspominanych książek zaprezentowała nam najnowsze modelowe rekomendacje instytutu w dwóch wystąpieniach, przedzielonych debatą z jej udziałem i rozmowami ze słuchaczami.

Prowadzącymi to wyjątkowe spotkanie byli: Antoni Krokowicz, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Genactiv Trade oraz Sławomir Malewski – Prezes Zarządu Fundacji Altum i Członek Zarządu Polskiej Izby Biznesu. Wśród uczestników wydarzenia znaleźli się przedsiębiorcy należący od naszej Izby, ale też przedstawiciele firm reprezentujących topowe, ogólnopolskie i europejskie marki. O przebieg całego przedsięwzięcia zadbała Monika Horoszko, Dyrektor Biura Izby.

Magda Nenycz-Thiel – Research Professor w Instytucie Ehrenberg-Bass, który prowadzony jest przez Byrona Sharpa – jednego z najbardziej znanych profesorów marketingu na świecie. Magda dołączyła do Instytutu w 2006 roku, po ukończeniu studiów magisterskich w Polsce i Niemczech. Przez okres pięciu lat, Magda prowadziła Mars Marketing Lab – laboratorium badawcze z globalnym zasięgiem dla firmy Mars Incorporated. Przez kolejne 3 lata była ona tez pierwszym Mars Chair – stanowisko naukowe w pełni sponsorowane przez Mars Incorporated. Swoją wiedzą podzieliła się z nami w trakcie dwóch wykładów oraz panelu dyskusyjnego podczas How Brands Grow w Poznaniu!

Podczas swoich dwóch wystąpień, Magda zapoznała zebranych z prawami odnoszącymi się do modelu rozwoju marek i kategorii produktów, opisanymi w książkach How Brands Grow, a więc z m.in. z  prawem podwójnego ryzyka.  Uczestnicy ze skupieniem słuchali o tym, co już teraz mogą zmienić i wprowadzić w swoich firmach – czy lepiej skupić się na penetracji, czy walczyć o wyższą lojalność klientów? Co niezwykle cenne, każde z kilku prezentowanych praw, zostało od razu poparte „twardymi” danymi na przykładach badań ogólnoświatowych marek.

how brands grow – fotorelacja sm – 17

W panelu dyskusyjny, obok Magdy, zasiedli: Ania Kruk, CEO ANIA KRUK JEWELLERY oraz Tomasz Łapa, reprezentujący agencję kreatywną 23Heroes. Mieliśmy więc okazję uczestniczyć w wyjątkowej dyskusji, w której wybrzmiewał głos nauki, biznesu oraz agencji marketingowej. Z sali padały ciekawe pytania, zahaczające o różne obszary rozwoju firmy, co jeszcze bardziej podniosło wartość merytoryczną wydarzenia.

Partnerem głównym wydarzenia była Grupa Top Farms. To wyjątkowe wydarzenie wspierali także: Grupa OLX, Genactiv Trade oraz Fundacja Altum.